כולנו מכירים את החלום שחלם רבי אייזיק מקרקוב: אי שם, מתחת לגשר של ורשה, טמון אוצר יקר ערך הממתין לו. סיפור המסע האוניברסלי ועתיק היומין על אודות "האוצר מתחת לגשר" והמסר החזק והבהיר שהוא מעביר ידועים בתרבויות מזרח ומערב ברחבי העולם כבר מימים ימימה. לכאורה, אנו מבינים שהאוצר טמון מתחת לתנור בביתנו ולא אחת אף מזדהים עם רעיון זה. אם כן, מדוע הדרך אליו כה סבוכה או מעורפלת?
בספר זה נצא למסע אל משאבים פנימיים בעקבות מפת האוצר שמשרטטת דרכו של אייזיק מקרקוב. בהתאם לרוח הסיפור, נתבסס על ההנחה שבכל אחד מאיתנו טמונים בכוח משאבים פנימיים יקרים מפז, אלא שבפועל הנגישות אליהם לא תמיד קלה או ברורה. במטרה להגביר את יכולת החיבור שלנו למשאבים אלה, נעשה שימוש באמצעי ושמו גמישות: היכולת להיפתח למציאות העכשווית במלוא הנוכחות, להתבונן בה בסקרנות ובעניין, ובמידת הצורך לשנות דבר-מה בתוכנו. נתוודע אל דרכים הממריצות שחרור מהיצמדות אל ברירת מחדל מקובעת והרגלים נוקשים, ונעמיק את יכולתנו להגיב כלפי המתרחש באופן רענן, מתוך בחירה מתחדשת.
מסענו ילווה ברעיונות יסוד מעולם החסידות על שלל גווניו, ובכלי עבודה עדכניים מעולם הפסיכולוגיה לשיטותיה השונות: מן הגישה הפסיכודינמית המסורתית, דרך גישות קוגניטיביות-התנהגותיות, הומניסטיות, אקזיסטנציאליות, נרטיביות, ועד לגישות חדשות כמו פסיכולוגיה חיובית ומדעי המוח. בהתבסס על רעיונות וכלים אלה, נצעד בשבילים המובילים לארבע תחנות מסע, המתחקות אחר עקבותיו של אייזיק מקרקוב. כל תחנה תשקף משאב פסיכולוגי, הנרמז בסיפור על אודות האוצר שמתחת לגשר.
בתחנה הראשונה – תחנת החלום – נפגוש במשאבי ויסות: נדומם גירויים חיצוניים מסיחים ומרוץ של עשייה, ונכיר דרכים שונות לבניית מרחב מוגן גופני ונפשי דרך שְִׁהיָּה, השקטה והשבת עצמנו אל האיזון. בתחנה השנייה – תחנת הרצון – נתבונן במשאבי עצמיות: נשאף לגלות ולברר באופן גמיש רצון אישי ולהבדיל ממנו קליפות רצון. נזהה את הסכנות המאיימות על העצמיות, ונעמיק הבנה על כוח הרצון. בתחנה השלישית – תחנת המנִיעוֹת – נתוודע אל משאבי חוסן: נתעמת עם האפשרות הסבירה שבה החלום והרצון יפגשו במציאות במחסומים ובקשיים חיצוניים ופנימיים, ונכיר מגוון משאבי התמודדות גמישים ויצירתיים. בתחנה הרביעית והאחרונה במסענו – תחנת המְּראוֹת – נתעמק במשאבי קשר: נתוודע אל היכולת לגלות את האוצר דרך מפגש פנים בפנים עם הזולת, נחקור את אופני החיבור השונים שלנו עמו ונתבונן במראות המשתקפות בו, לטוב ולמוטב.
הספר מציג צעד אחר צעד מודל פסיכו-חינוכי יישומי להעלאת הרווחה הנפשית בקרב מתבגרים ובוגרים. מודל זה ניתן ליישום גמיש הן במסגרת עבודה עצמית, הן במסגרת תהליכי טיפול, ייעוץ ואימון פרטניים, וכן בעבודה קבוצתית וסדנאית בשדות הטיפול, הייעוץ והחינוך. כל אחד מפרקי הספר מלווה במראי מקום רבים להרחבה ולהעמקה, וכן בתרגילי התבוננות, כתיבה ועשייה, המשלבים בין שיטות התערבות טיפוליות מסורתיות ובין גישות עדכניות. מטרתם לעודד את הקורא ליישם תובנות כלליות באופן מעשי, להגמיש משאבי ויסות, עצמיות, חוסן וקשר, ולבנות גשר בין ידיעה ובין חיי המעשה.